четвер, 3 грудня 2015 р.

Стан фізичної культури



СТАН

ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

В ПІЩАНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ

КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ







                                                                               ПІДГОТУВАЛА:
                                                                               УЧИТЕЛЬ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
                                                     МАХАЛ ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА




                                               

ОСЬ НАША ПІЩАНСЬКА ГІМНАЗІЯ
ЦЕ Є НЕ КАЗКА І НЕ ФАНТАЗІЯ
ЦЕ Є РЕАЛЬНІСТЬ І НАШЕ ЖИТТЯ
ЩИРИХ ДИТЯЧИХ ДУШ ВІДКРИТТЯ
ОСЬ НАШ МАЙДАНЧИК СПОРТИВНИЙ,
ДИВІТЬСЯ!
ЗА ПЕРШІСТЬ В ЗМАГАННЯХ
З НАМИ БОРІТЬСЯ!
А ОСЬ НАША ГОРДІСТЬ –
ЧУДОВІ КВІТИ
ЇХ САДЖАЛИ ПІЩАНСЬКІ ДІТИ
З НАТХНЕННЯМ ТВОРЧІСТЮ І ПІСНЯМИ
КРАСУ ЦЮ СТВОРИЛИ СВОЇМИ РУКАМИ.
ЛАСКАВО ПРОСИМО В ГОСТІ ДО НАС
РАДИЙ ВАМ БУДЕ КОЖЕН НАШ КЛАС!


Навчальна робота


Навчальний предмет «Фізична культура» у Піщанській гімназії спрямований на формування широкого комплексу життєво необхідних знань, рухових умінь та навичок, забезпечення різнобічного розвитку фізичних і безпосередньо пов’язаних з ними психічних якостей. Заклад по організації фізичного виховання керується наступними нормативно-правовими документами:
1.    Законом України «Про освіту».
2.    Законом України «Про фізичну культуру і спорт».
3.    Законом України «Про позашкільну освіту».
4.    Директивними і нормативними документами Міністерства освіти і науки України, щодо фізичного виховання школярів.
5.    Цільовою комплексною програмою «Фізичне виховання – здоров’я нації”.
Вивчення навчального предмета «Фізична культура» у 2014-2015 н.р. здійснюється за навчальними програмами, які рекомендовані Міністерством:
-         1 – 3 класи- «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» (авт.Круцевич Т.Ю. та ін.., 2011р.);
-         4 класи - «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» (авт. М.Д. Зубалій та ін..,2006);
-         5-6 класи – «Фізична культура. 5-9 класи» ( авт.. Круцевич Т.Ю. та ін.., 2012);
-         7 – 9 класи -  «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» ( за ред..С.М.Дятленка, 2011р.);
-         10 – 11 класи - «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 – 11 класи» ;
-         «Фізична культура для спеціальної медичної групи. 5 – 9 класи» (авт. В.І. Майєр, в-во «Ранок»,2006).
У Піщанській гімназії на вивчення фізичної культури відведено:
- 1 – 4 класи – 3 год на тиждень;
- 5 – 6 класи  – 3 год на тиждень;
-7 класи – 2,5 год на тиждень ( І семестр – 3год; ІІ семестр – 2 год );
- 8 – 9 класи – 3 год на тиждень;
- 10 - 11 класи – 2 год на тиждень.
У початковій школі навчальний матеріал у програмі розподілений за «школами». А в 5 – 11 класах  -  варіативні модулі. Враховуючи, віково-статеві особливості учнів, їхні інтереси, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу, кадрове забезпечення були обрані такі модулі:
 -  гандбол;



-         баскетбол;

- легка атлетика; 
-         міні-футбол;
 - гімнастика;

-         волейбол.
Обов’язковим є включення засобів теоретичної і загальнофізичної підготовки, передбачених програмою для даного класу до кожного варіативного модуля.
Матеріал програм з фізичної культури спрямований на вирішення виховних, освітніх та оздоровчих завдань на уроках фізичної культури.
Фізичну культуру у гімназії викладає Махал Тетяна Григорівна та Криворучко Альона Григорівна.  Махал Т.Г. закінчила Полтавський педагогічний інститут ім.В.Г.Короленка, має вищу кваліфікаційну категорію, «Старший вчитель», курсова перепідготовка 2010 рік. Стаж роботи 22р. Криворучко А.Г. закінчила ПДПУ , має ІІ кваліфікаційну категорію, курсова перепідготовка 2014 рік. У початковій школі уроки фізичної культури проводять класоводи.
На своїх уроках учителі створють оптимальні умови для здійснення процесу фізичного розвитку учнів. Виховують сміливість, швидкість, спритність, силу, витривалість, удосконалення і тренування рухових навичок. Завдання уроку формулюють з урахуванням вікових та психологічних можливостей учнів відповідно до навчальної програми і фізичної підготовки. Навчальний матеріал чітко розподіляють за частинами уроку, йде послідовний перехід від однієї частини до іншої. У підготовчій частині уроку вчителі створюють добрий емоційний настрій, забезпечують помірний і всебічний вплив на м’язи, серцево-судинну і дихальну системи, вироблення правильної постави учнів,  функціонально підготовлюють організм дітей. Учні виконують легко дозовані вправи, які не потребують тривалого часу на підготовку та виконання. Ходьбу різними способами, біг, загальнорозвивальні вправи на місці та у русі…  В основній частині уроку іде опанування нового матеріалу: ознайомлення, деталізоване вивчення та вдосконалення ; навчання техніко-тактичним діям з обов’язковим закріпленням їх в іграх, ігрових вправах та двосторонніх навчальних іграх. У заключній частині учителі включають ходьбу і біг у повільному темпі, вправи на увагу, розслаблення і дихання. На протязі уроку замірюється ЧСС.  Застосовують такі форми організації учнів: групова, командна та індивідуальна. На заняттях зі спортивних ігор учителі використовують в комплексній організації такі методи: круговий і поточний (для навчання); ігровий і змагальний (для вдосконалення техніки, тактики і фізичної підготовки). У старших класах учителі крім комплексних уроків проводять тематичні уроки. Виховують повагу до суперника, колективізм, формують інтерес до регулярних занять фізичними вправами. Цікавими є інтегровані уроки.
Махал Т.Г. навчає 132 учні. Серед них високий рівень має – 64 учні, достатній рівень – 52 учні, середній рівень – 4 учні. До спеціальної медичної групи віднесено  - 12 учнів. Криворучко А.Г. навчає 76 учні. Серед них високий рівень має – 31 учень, достатній рівень – 28 учнів, середній рівень – 9 учні.  Якість рівня навчальних досягнень учнів з предмета фізична культура досить високий, і становить 98 %.
 До спеціальної медичної групи віднесено  -26 учнів. Учителі ознайомлені із діагнозом захворювань. У кожному класному журналі є в наявності лист здоров’я.
     З метою запобігання  та профілактики травматизму на заняттях фізичною культурою проводяться бесіди, лекторії, анкетування , інструктажі. Виготовлена папка по техніці безпеки та стенд. Ведеться журнал інструктажів з техніки безпеки.
     Учителі фізкультури намагаються завжди бути поінформованими про новації в методиці викладання предмета. Стараються виховати у школярів позитивне ставлення до фізичної культури, залучати їх до секційних та самостійних занять.
При оцінюванні учнів учителі здійснюють індивідуальний підхід, застосовують гласність оцінки. Звертають увагу на засвоєння техніки виконання фізичної вправи, виконання навчального нормативу, засвоєння теоретико-методичних знань (підготовлення повідомлень, рефератів, презентацій з гандболу, баскетболу…), особисті досягнення школярів протягом навчального року, участь у спортивних змаганнях та олімпіадах.
В ГПД використовують фізкультхвилинки (2—3 хв), фізкультпаузи (10—15 хв). Такі нетривалі заняття сприяють підвищенню працездатності, знімають фізичне і емоційне напруження. До фізкультхвилинок і пауз включаються вправи для збереження зору, корекції плоскостопості, постави. Діти  виконують вправи індивідуально або групами під керівництвом старших учнів. Виконують вправи за малюнками або просто танцюють під музику. Якщо в групі є килимок, виконують вправи лежачи — це дуже корисно для розвантаження хребта.

Регулярно на перервах проводяться ігри з метою поповнення дефіциту рухової активності дітей, раціональної організації відпочинку учнів під час перерв, зняття стомлення та підвищення розумової працездатності. У гімназії передбачений термін перерв між уроками 10 хв., та дві великі перерви між другим-третім і третім-четвертим уроками по 20 хв.


КОШТИ, ВИТРАЧЕНІ НА ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ТА СПОРТ

За активну участь у пропаганді фізичної культури, спорту та олімпійського руху учні гімназії отримали від Полтавського обласного відділення Національного Олімпійського комітету України комплект спортивного інвентарю та олімпійську літературу. 



   Народний депутат Констянтин Жеваго допоміг гімназії  придбати спортивного інвентарю на суму 18 000 грн. Це гандбольні, футбольні, баскетбольні, волейбольні м’ячі, канат, мати гімнастичні, сітки гандбольні, тенісні ракетки …
  Для початкової школи народним депутатом Костянтином Жеваго встановлений дитячий ігровий майданчик.


НАЯВНІСТЬ СПОРТИВНИХ СПОРУД

    У Піщанській гімназії є спортивний зал розміром 16х8м, 128м2, який відповідає нормативним вимогам, де учні займаються баскетболом,  волейболом, гімнастикою, тенісом, боксом.

    У 2011 році був побудований спортивний майданчик зі штучним покр иттям розміром 42х27м, площею 1134м2 .
    В спортивному залі та на спортивних майданчиках є обладнання необхідне для проведення уроків з фізичної культури та тренувань.





     Займаються діти і на грунтовому спортивному майданчику.
     Є майданчик нестандартного обладнання розміром 25х20м, площею 500м2 : « рукохід», лабіринт, паралельні бруси.


Наявність комп’ютерної бази даних з фізичного виховання

     У гімназії розпочато створення комп’ютерної бази даних фізичної підготовленості учнів. Діти на уроках створюють презентації на спортивну тематику

Медичне обслуговування
    В гімназії є медичний кабінет та медична сестра, яка в разі необхідності надає медичну допомогу. Медичний огляд учнів проводиться щорічно. Учні          поглиблено обстежуються у гімназії, учні    проходять  медогляд  на базі ЦРЛ. Під час обов’язкових медичних профілактичних оглядів лікарі оглядають учнів та проводять обстеження, роблять висновок про стан їхнього здоров’я, визначають групу для занять фізичною культурою, дають рекомендації щодо додаткових обстежень, лікування (за наявності показань), профілактичних щеплень, режиму, харчування та здійснення інших заходів.

№ п/п
П.І.П.
Дата
народжен
ня
Група
з
фіз-ри
Термін
дії
Зміна групи
з
фіз-ри
Термін
дії
Примітка
































      Узагальнена інформація про результати обов’язкових медичних профілактичних оглядів та загальний стан здоров’я учнів гімназії надається медичній сестрі гімназії та доводиться до відома педагогічного персоналу, адміністрації, класних керівників, учителів фізичної культури. У кожному класному журналі є наявність листків  здоров’я.    
        Медичний працівник гімназії на підставі довідки про стан  здоров’я, у якій визначається група для занять на уроках фізичної культури, здійснює розподіл усіх учнів на групи для занять фізичною культурою.                                                                                                                 
       За результатами медичного огляду учні поділяються на три медичні групи основна, підготовча та спеціальна. Учні, які за станом здоров’я не віднесені до основної медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури, але виконують коригувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані.
       У Піщанській гімназії:
      Всього – 323 учнів;
Основна група – 224 учнів,
Підготовча група – 373 учнів,
Спеціальна група – 26 учнів (наказ № 121, від 04.09.2013р., «Про організацію роботи спеціальної медичної групи з фізичного виховання»).



Робота з навчання плаванню
      У Піщанській гімназії басейна немає. Але учні гімназії за кошти батьків відвідують заняття з плавання у міському басейні «Нептун».


Секційна та гурткова робота
      В гімназії широко використовуються різноманітні позаурочні форми фізкультурної роботи:
·         заняття у фізкультурних гуртках і спортивних секціях;
· обов’язкові спортивні змагання згідно гімназійної та районної Спартакіад;
·  змагання за комплексними тестами оцінки стану фізичної підготовленості учнів.
В позаурочний час працюють спортивні секції, в яких регулярно тренуються 30% учнів з:
- гандболу;
 - футболу;
 - баскетболу;
- тенісу;
-  боксу.




 
Присвоєння спортивних звань та розрядів
      На базі Піщанської гімназії працює дитячо-юнацька спортивна школа Кременчуцького району з гандболу. Вихованцям ДЮСШ присвоюють ІІІ дорослий розряд з гандболу.




 
Методична робота

Дванадцятий рік – керівник методичного об’єднання вчителів фізичної культури  Кременчуцького району.

1.       Обмінювалася досвідом з колегами.

2.       Методично допомагала молодим спеціалістам. Неодноразово готувала відкриті уроки.

3.       Готувала доповіді, презентації.


Фізкультурно – оздоровча та спортивно – масова робота


    Ефективною є спортивно-масова робота вчителів. Основна задача спортивно-масової роботи гімназії— заохочення учнів до спорту і високих досягнень, забезпечення та розвиток фізичного і морального здоров’я, виховання відповідних мотиваційних та поведінкових характеристик, активної орієнтації на здоровий спосіб життя.. Щорічно проводяться Дні здоров’я, тижні фізкультури і спорту, « Нумо, хлопці», « Козацькі розваги», «Веселі старти», гімназійні змагання з гандболу, баскетболу, міні-футболу, настільного тенісу. Учні гімназії займають призові місця у районній Спартакіаді. 
   
Організація роботи з батьками

      В гімназії ведеться робота з батьками по пропаганді здорового способу життя та занять спортом; ці питання розглядались на загальношкільних батьківських зборах та засіданнях батьківського лекторію. Кожного року проводиться родинне свято «Тато, мама, я – спортивна сімя».


Оздоровлення дітей

        На базі Піщанської гімназії влітку працювало три табори з денним перебуванням «Сонечко» (1 – 4 кл.), «Юний програміст» (5 – 6 кл.) та «Ерудит» (7,8,10 кл.). Разом оздоровилось 135 учнів. Діти отримували 2-х разове гаряче харчування, овочі, фрукти, соки та вітаміни. Загартовувалися. Проводились різноманітні вікторини, змагання, конкурси, ігри «Острів скарбів», «Останній герой»… Медична сестра проводила бесіди для дітей «Гігієна сну», «Чиста шкіра – запорука здоров’я”, «Раціональний режим дня та харчування». 


Туристична робота
    Учні гімназії цікавляться історією рідного краю. Разом з батьками, класними керівниками, учителями фізичної культури ходять в походи на г. Пивиха, до сільського лісу та їздять на екскурсії в м.Дніпропетровськ, м.Львів, м. Запоріжжя.


Участь у змаганнях
Учні гімназії систематично брали участь у  гімназійних та районних  змаганнях. Деякі учні є учасниками обласних змагань. Призові місця учні Тетяни Григорівни отримали на районній олімпіаді з фізичної культури Низенко Ярослав Ім., Письменнікова Тетяна Ім., Болєлов Ігор ІІм. (2013р.); Анурін Роман Ім., Баканач Олена Ім., Кулинич Єгор ІІм.  Анурін Р. та Баканач О. були учасниками обласної олімпіади(2014р.).

Спортивні досягнення учнів

2011 – 2012 н.р.

№П/П
Вид діяльності
Місце на районному рівні
1
гандбол хл.
І
2
гандбол дівч.
ІІ
3
міні-футбол хл
ІІІ
4
міні-футбол дів
ІІІ
5
баскетбол хл.
І
6
футбол
І
7
баскетбол дівч.
ІІІ
8
Гра «Зірниця»
І

2012 – 2013 н.р.


№П/П
Вид діяльності
Місце на районному рівні
1
гандбол хл.
І
2
гандбол дівч.
ІІ
3
міні-футбол хл
ІІ
4
міні-футбол дів
ІІІ
5
баскетбол хл.
І
6
баскетбол дівч.
ІІ
7
Настільний теніс
І
8
Гра «Зірниця»
ІІ


2013 – 2014 н.р.


№П/П
Вид діяльності
Місце на районному рівні
1
міні-футбол хл
ІІІ
2
міні-футбол дів
ІІІ
3
баскетбол хл.
ІІІ
4
баскетбол дівч.
ІІІ
5
настільний теніс
І
6
Гра «Зірниця»
ІІ
7
«Шкіряний м’яч”(2000р.н.)
І







Пропагандистська та агітаційна робота
   
   Пропагандистська та агітаційна робота у Піщанській гімназії направлена на формування в учнів поняття здорового способу життя, цінностей особистого здоров’я і здоров’я оточуючих, на зниження захворювань, відмову від алкоголю та тютюну, на зменшення правопорушень, і включає в себе:
випуск інструктивних та інформаційних фотостендів, газет, листів-«блискавок», фотомонтажів, листів-поздоровлень найкращих спортсменів гімназії;
проведення лекцій та бесід про здоровий спосіб життя;
формування зрозумілого для учнів гасла «Спорт протягом життя»;
проведення товариських зустрічей з різних видів спорту серед працівників та учнів.
     З метою фізичного загартовування учнів, зміцненнях їхнього здоров’я в гімназії працює комісія учнівського парламенту по спорту та здоровому способу життя. Ця комісія разом з учителями фізичної культури, медпрацівником проводить «Дні здоров’я», спортивні ігри, традиційні спортивні свята «Козацькі розваги» та «Ну-мо, хлопці!», присвячені Дню захисника Вітчизни




Немає коментарів:

Дописати коментар